Pas & Tijn: Living the dream!

Een teken van leven

Goeeedemorgen/middag/avond/nacht lieve mensen!

Eindelijk maar toch... een teken van leven ;) En niet eens vanuit Thailand, maar vanuit de Twin Towers in Kuala Lumpur, Maleisie. Aangezien Jut & Jul voor het begin van de reis niethadden gekeken hoe het zat met het visum in Thailand, kwamen we er in het vliegtuig pas achter dat we niet langer dan dertig dagen in Thailand mochten blijven (terwijl onze vlucht naar Australie pas zes weken later gepland staat). Om het visum te verlengen zijn meerdere opties: of je gaat naar een Immigration office waar je met hopen en smeken misschien je visum een week kan verlengen, of je gaat de grens over... Dus vandaar: Maleisie!

Maar terug naar het begin... Thailand. 17 November arriveerden we 's avonds laat in Bangkok, waar het toen nog dertig graden was. Even omschakelen dus. Eerste nacht hebben we doorgebracht in een hotel vlakbij het vliegveld wat we in Nederland al geboekt hadden. Vlakbij dat hotel zat een soort huis + tuin wat ook als restaurant functioneerde, daar hebben we onze eerste Thaise maaltijd gegeten. En het viel mee :)

De dag erna zijn we de stad in gegaan. We hadden geen hotel oid geboekt, maar hoorden dat er genoeg hostels & guesthouses te vinden warenin de bekende backpacker straat 'Khao San Road'. Zo gezegd zo gedaan; een beetje rondgezworven in de Khao San Road en een hostel gevonden. We kwamen er echter al snel achter dat Bangkok niet echt onze stad is. Of in ieder geval: de delen van Bangkok waar we tot nu toe geweest zijn. We konden geen moment op een straathoek stil staan om te kijken welke kant we op wilden, of er stond al een opdringerige Thai naast ons die ons met allemaal mooie praatjes wilde verleiden zijn Tuktuk in te stappen. Heel, heel, heel, heeeeeeeeeel irritant. Van de oh zo vriendelijke Thai waar iedereen het over heeft hebben wij in Bangkok dan ook niet veel gemerkt. Toch hebben we nog wel wat van de stad gezien, waaronder een aantal voor Bangkok belangrijke tempels. Ook hebben we de overstromingen van dichtbij gezien, tijdens een boottochtje over de rivier. Alle huisjes langs de kant stonden in het water en mensen waren op surfplanken onderweg van het ene huis naar het andere. Bizar om te zien, ook al vonden we het nog wel meevallen met alle beelden van tv. Het is alleen wel doodeng dat alle stroomkabels boven de grond lopen in Thailand en nu dus boven het water bungelen.

Omalle opdringerige Thai te ontvluchtenzijn we snel uit Bangkokvertrokken en hebben we de nachttrein naar Chiang Mai genomen. Een reis die gewoonlijk twaalf uur duurt, maar door alle overstromingen nu vier uur vertraging heeft.Van te voren dachten we datzestien uur ineen trein zitten redelijk zwaarzou zijn, maar het viel enorm mee en was eigenlijk best leuk.De bedden waren zelfs zachter dan wetot dan toewaren tegen gekomen in Thailand.Vooral het wakker worden was een mooi tafereeltje: de gordijntjes open doen en de zon zien opkomen boven de jungle/bergen in het Noorden van Thailand.

Chiang Mai was een verademing na Bangkok. De mensen zijn veel chiller en we konden gewoon onze eigen gang gaan zonder om de zoveel meter lastig te worden gevallen. Verder hebben we niet heel veel spectaculaire dingen gedaan in Chiang Mai. We hebben een dag besteedt aan het lopend verkennen van de stad, een andere dag besteedt aan het fietsend verkennen van de stad en relaxen bij een waterval en... we hebben een aap de hand geschud, met tijgers geknuffeld en een slang om de nek gehad. Niks bijzonders dus, just another day at the office ;)

Na Chiang Mai zijn we doorgereisd naar Chiang Rai, wat nog meer in het Noorden ligt. Hier zijn we maar twee dagen geweest. Een dag hiervan hebben we de stad verkend, de andere dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we de omgeving gaan bekijken. Wehadden op de kaart gezien dat links van Chiang Rai een heel groen gebied is met allemaal hotsprings, watervallen, tempels en olifantenparken. Dat werd het plan. We zijn begonnen bij de White Temple (google maar even), een SUPERmooie witte tempel helemaal bekleed met zilveren spiegeltjes. Anders dan alle andere tempels had deze tempel echter een hele bijzondere binnenkant: in plaats van afbeeldingen van buddha, stond deze tempel vol met afbeeldingen van 9/11, Harry Potter, The Matrix, Superman en zelfs de kopstoot van Zidane. Na deze tempel gingen we verder met het watervallen/hotsprings/olifantenpark plan. Hotspring hebben we gezien, ook al leek het meer een vieze vijver. Ook de waterval hebben we ontdekt, al viel deze ook iets tegen. Het was een enorme hike naar de top en de oorsprong was zo goed als onbegaanbaar. Jammer de bammer.

Vanwege de onrust in ons hoofd ivm het visum besloten we zo snel mogelijk de grens over te gaan, zodat we daarna gewoon volop kunnen relaxen. Dus daar gingen we weer: bus van Chiang Rai naar Chiang Mai, trein van Chiang Mai naar Bangkok en van Bangkok een vlucht naar Kuala Lumpur. De treinreis van Chiang Mai naar Bangkok was dit keer overdag omdat de nachttrein vol zat, waardoor we veel meer van de omgeving konden zien en ook zagen hoe erg sommige gebieden onder water staan. Hele groepen mensen leven in hutjes op het afgesloten spoor, met achter hen niets dan water. Erg indrukwekkend om te zien.

Vanuit Kuala Lumpur vliegen we morgen naar Phuket. Vanuit daar gaan we een rondje maken over de Zuidelijke stranden en eilanden. Dan is het eindelijk tijd om te relaxen en te genieten van de hopelijk prachtige stranden.

Dus... So far, so good. Tot het volgende verhaal :)
Veel liefs, Tijn & Pas

p.s. Foto's volgen ooit, wanneer we een snelle computer vinden om te uploaden.

Fred

Hoi Martijn en Pascal,

Leuk om weer van jullie te horen. Ik begrijp dat Bangkok niet zo bevalt als je net uit Nederland komt en je hoofd nog op iets anders staat, het typische aan zo'n lange reis is dat je in het begin moet acclimatiseren. Wij vonden het eerste waar we toen begonnen ook vreselijk terwijl we het een half jaar later wel konden waarderen. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen, de eilanden in Zuid-Thailand lijken mij wel een topper op jullie programma. Geniet er optimaal van want realiseer dat het waarschijnlijk "once in a lifetime!" is dat je zoiets doet!

Groetjes uit het stille koude en donkere Domburg.
Fred

Kim Houmes

Heyy Tijn en Pas,

leuk om jullie ervaringen zo een beetje te volgen! En fijn te horen dat het goed met jullie gaat! Een beetje acclimatiseren inderdaad, maar daar is niets mis mee! Er staan jullie hoogstwaarschijnlijk nog genoeg mooie ervaringen te wachten! Enjoyyy!!

Liefs Kim.

Josina

Leuk om jullie belevenissen te lezen lieverds! Heel veel plezier en lekker genieten! Pas goed op elkaar ;) Ik mis jullie nu al.. Hele dikke kuss!

Elsje

??????(oftewel hallo) liefjes, fijn om weer even iets van jullie te horen/lezen. Volgens mij genieten jullie "best"wel.
Enneuhh de foto's zien we ook graag een keer.

liefs de ouwtjes

wim houmes

Bedankt voor jullie bericht.
Geniet er maar van en ik hoop dat we nog
veel intressant nieuws van jullie krijgen.
Groetjes Wim.

Ria de Visser

Hoi Pascal en Martijn, wat een indrukken hebben jullie al opgedaan in korte tijd, geniet er van en we volgen jullie! Liefs Ria

Tanja

Hoi Martijn en Pascal. Hééél veel plezier en geniet momenten. Ook wij gaan jullie volgen. Groetjes Huib en Tanja

Linda

Hi Pascal, ik was toevallig bij je pa in de winkel en kreeg de link van deze site mee.. Ga jullie ook een beetje volgen de komende maanden! Leuk hoor.. Geniet van de mooie stranden daar. Liefs Linda

Pas

Heey Lin! Ik hoorde het van m'n moeder ja, was er heel blij mee! Baalde al dat ik helemaal geen contactgegevens meer van je had. Hoop dat het goed gaat met je! Kus!

Roel

Klinkt zeer goed jullie eerste ervaringen! Veel plezier

Jansje

Hallo lieffies,zonet geskyped,heerlijk is dat,even weer je stem horen Pas en zien voor de spiegel natuurlijk. En Martijn liggend op het bed met de telefoon in zijn hand,ik heb hem nog niet anders gezien ;).
Ik ben heeeel benieuwd naar jullie foto's,die paar die je gestuurd hebt zijn prachtig,heerlijk,die blauwe luchten en mooie stranden...Jaloers!!
Maar fijn dat jullie zoveel zien en genieten,en dit met z'n tweeen ervaart. Ik kijk alweer uit naar de volgende skype,genieten he!
Liefs en een heule dikke smok uut Roon,mamma.

Jansje

Lief hoor,dat zinnetje op twitter :)

Erick en Ankie

Hoi Martijn en Pascal,
Ook wij hebben de link doorgekregen vanuit het Domburgse en zullen regelmatig op de site kijken om jullie belevenissen te volgen..Tot nu toe al heel leuk om te lezen, al missen we nog wat foto's voor de illustratie ;-)
Geniet van jullie bijzondere reis !!
Liefs van Erick en Ankie (natuurlijk ook van Naomi en Joran !)

De schoonzus

Hallo lieverds,
Hartstikke leuk om jullie avontuuur tot nu toe te lezen!
Kan me voorstellen dat jullie nu meer rust hebben om echt de dingen te doen wat je wilde. Je beschrijft het erg leuk en krachtig, we leggen de reisverslagen straks wel naast de foto's. Geniet van de palmbomen, witte stranden, blauwe zeeën en zon, wel goed insmeren! Hier storm en regen, hoop dat sinterklaas niet van het dak valt ;-)
XxX cab

Marion van Teeffelen

Hoi Pascal en Martijn,,,

4 dec en wij hebben gisteravond hier Sinterklaas gevierd!
Een heel spectakel, incl boeken, bokshandschoenen,chocolade letters, vibrator ( ja je leest het goed!) en nog veel meer,,,,, op het laatst een confettie spektakel waar de hele kamer mee vol lag........
Ach had wel tot gevolg dat je broertje aan het stofzuigen ging vanmorgen.
Ik heb de verhalen nog niet gelezen, maar ga ik snel tijd voor maken.
Jaloers is wel het woord wat past als ik aan jullie avontuur denk.
Helemaal te gek!!!!!!!!!!!!!!!
Geniet er van, dan doen wij zo nog een pepernootje en laten Piet nog effe door de schoorsteen zakken....
Houdoe.
Marion

Marcel

Net de "sinterklaas" uitgehangen voor de kids van ernst en steef, wordt je ook niet vrolijk van... te veel gestoorde pieten en stinten op straat gezien.. Prima moment gekozen om NL te verlaten voor jullie trip, zo hoef al die mafketels hier niet te zien! en zijn de mensen daar een beetje vriendelijk? afgezien van de leute in Bankok (ach die willen gewoon verkopen..)

Sjenny

Hallo,ik ben blij dat het goed met jullie gaat en dat de kleren zijn gewassen,daar zat ik aldoor over in 's nachts op bed. Met de poesjes is alles goed. Wel bijelkaar blijven hoor! Ik zou zeggen veel plezier en liefs,buurvrouw van het hoekje....

mariska

Hallo mensen.
Ik was even aan het neuzen wat jullie allemaal al hebben mee gemaakt.
Leuk hoor ben wel een beetje jaloers.
Lekker genieten met ze 2 tjes/
Liefs maris

Mama

Hallo Pas en Tijn,raar idee hoor,voor jullie tijd ben je over 2 uurtjes jarig Pascal,dat duurt hier nog 6 uur.
Alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,24!!
Wij nemen morgenavond er een borrel op hoor!
En een hele fijne verjaardag dar in het verre Thailand,nu maar op zoek naar een lekkere kruimelvlaai....

wim houmes

Proficiat met je verjaardag. Veel pezier op
de Australian Open.

Tanja

Hoi Martijn,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
Groetjes Huib en Tanja

Ria de Visser

Hoi Martijn,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en drink er een lekker Australisch biertje op!
Veel plezier en groetjes aan Pascal, Ria

Erick en Ankie

Hey Martijn,
Alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD hoor ! Zal wel een heel bijzondere verjaardag zijn op deze plek van de aardbol ?!
We zijn weer benieuwd naar jullie ervaringen....;-)
Groetjes, Ankie en de rest.